Feeds:
Posts
Comments

Posts Tagged ‘merdeka’

Selamat Menyambut Ulang Tahun Kemerdekaan Ke 53 Kepada Semua Rakyat Malaysia Walau Dimana Jua Berada. Sesungguhnya Marilah Kita Mengucapkan Syukur Kerana Kita Berada Di Dalam Negara Yang Aman Damai Dan Permai. Merdeka!!! Merdeka!!! Merdeka!!!

‘1MALAYSIA MENJANA TRANSFORMASI’

Name : Azizi Liow
Mobile : 016-6338819
Website : http://www.aziziliow.com
Email : service@aziziliow.com
Flickr : http://www.flickr.com/photos/aziziliow
Msn : duke_webnet@hotmail.com
Skype : azizi.liow
Ym : mirchelp32
Mirc : #zero

Advertisements

Read Full Post »

Assalammualaikum dan selamat menyambut merdeka kepada semua.

Pagi tadi lepas sahur mirul n gg yahoo massenger ajak ambik gambar dekat dataran segamat jam 7pagi. Aq pon tak kompom lagi sebab tak tidur lagi masa tu. Sementara tunggu nak atau pon tidak ke dataran aq pon baring sambil dengar lagu dekat laptop. Sedar tak sedar aq dah pon tertidur. Hahahahaha. Sedar je dari tidur jam dah pukul 3petang. Biasa masa macam ni rumah aq kecoh tapi kenapa hari ni sunyi sepi je. Aq pon bangun tengok luar rumah kereta takda. Oh patut lah mak aq dah keluar sama ayah aq. Masuk dalam rumah aq tengok pintu bilik lak tak tutup aq pon masuk tengok kemera aq takda. Uiks pelik jap tak kan ayah aq bawak kemera ambik gambar dekat dataran petang-petang ada apa pulak. Malas nak p.k aq pon buat tatau terus capai laptop tengok blog MIRUL n GG wah da update gambar cepat betol dia orang. Tengah syok-syok tengok blog dia orang ayah n mak aq pon balik.

Aq pon terus tanya kemana? Ayah aq pon jawab ada kereta api tegelincir dekat batu anam. Aq pon jawab ALAMAK!!! Kenapa tak kejot. Ayah aq pon cakap nak ambik gambar ke? Tadi ayah ada ambik sikit gambar. Nak tengok jom kita pergi lagi. Aq pon terus siap-siap dan terus pergi ke batu anam. Sampai je dekat sana polis da banyak n tak kasi masuk lah pulak. Puas aq dengan ayah aq cari lorong-lorong nak ambik gambar tapi semua port dah ada polis jaga. Tanpa rasa berputus asa ayah aq cakap cuba kita try cari port dekat jalan besar. Aq pon ikot saja. Sampai dekat jalan besar ada juga polis jaga, HADOI!!! Tak dapat lah aq nak snap mcm ni. Tengah lepak memikir macam mana nak ambik gambar. Tiba-tiba berhenti sebuah lori belakang kereta. Ayah aq pon terus panjat lori tu untuk mendapatkan gambar. Hahahaha. Dapat juga ambil gambar akhirnya.

Kereta api ni membawa 246 orang penumpang untuk ke selatan. 17 penumpang cedera dibawa ke klinik kesihatan gemas.

Untuk pengetahuan semua gambar yang di update, diclick2 oleh ayah aq.

Name : Azizi Liow
Mobile : 016-6338819
Email : service@aziziliow.com
Website : http://www.aziziliow.com
Flickr : http://www.flickr.com/photos/aziziliow
Ym : mirchelp32
Msn : duke_webnet@hotmail.com
Mirc : #zero

Read Full Post »

Selamat menyambut ulang tahun kemerdekaan ke 52 kepada semua rakyat Malaysia walau dimana jua berada. Sesungguhnya marilah kita mengucapkan syukur kerana kita berada di dalam negara yang aman damai dan permai.

Merdeka!!! Merdeka!!! Merdeka!!!

SATU MALAYSIA. RAKYAT DIDAHULUKAN. PENCAPAIAN DIUTAMAKAN.

Name : Azizi Liow
Mobile : 016-6338819
Email : service@aziziliow.com
Website : http://www.aziziliow.com
Flickr : http://www.flickr.com/photos/aziziliow
Ym : mirchelp32
Msn : duke_webnet@hotmail.com
Mirc : #zero

Read Full Post »

Dekat segamat sekarang ada karnival merdeka sampai 21hb ni. walaupon sekarang sibuk pasal H1N1 yang bahaya tu. dataran segamat tetap dipenuhi dengan pengunjung pada jumaat, sabtu dan ahad. macam tak ada apa-apa je saya tengok. antara acara yang ada di dataran futsal. artis jemputan seperti ali mamak, sathiya, ucop cecupak dan iwan dangdut. ni ada sikit gambar yang sempat saya snap n candid masa tu. saya harap anda semua terhibur.

Name : Azizi Liow
Mobile : 016-6338819
Email : service@aziziliow.com
Website : http://www.aziziliow.com
Flickr : http://www.flickr.com/photos/aziziliow
Ym : mirchelp32
Msn : duke_webnet@hotmail.com
Mirc : #zero

Read Full Post »

Read Full Post »

Petang semalam aq pergi dataran jam 5:30petang ada kembara JohorFM bersama RTM. antara xtvt yang ada tarik tali bersama Dj JohorFM dan gubahan hantaran. dekat sini ada sikit gambar xtvt masa petang semalam. nak snap banyak-banyak jerebu la. blur je nampak gambarnya. harap anda semua terhibur dan nantikan sambungan (part2) 🙂

Name : Azizi Liow
Mobile : 016-6338819
Email : service@aziziliow.com
Website : http://www.aziziliow.com
Flickr : http://www.flickr.com/photos/aziziliow
Ym : mirchelp32
Msn : duke_webnet@hotmail.com
Mirc : #zero

Read Full Post »

1953
Bulan 5 aku dilahirkan
Di sebuah negeri yang diberi nama
NEGERI SEMBILAN

Selepas itu aku dibesarkan
Di NEGERI KELANTAN
Aku belajar di sekolah orang putih
Dekat dengan Pasir Puteh

Saya Anak Malaysia 4X

Lepas sekolah aku merayau
Negeri mat saleh aku merantau
Tempat orang indah sekali
Tapi MALAYSIA dekat di hati

Saya Anak Malaysia 4X

Sampai masa aku pun balik
Tapi makweku nampak pelik
Dia kata nak jadi apa
Aku kata itu Tuhan punya kuasa

Saya Anak Malaysia 4X

Lemah lembut sopan santun
Sudah menjadi darah dagingku
Walaupun aku nampaknya kutu
Aku hormat orang tuaku

Saya Anak Malaysia 4X

DEKAT SINI AKU INGIN MENGUCAPKAN SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE 52TAHUN KEPADA SEMUA RAKYAT MALAYSIA. MERDEKA!!! MERDEKA!!! MERDEKA!!!

Name : Azizi Liow
Mobile : 016-6338819
Email : service@aziziliow.com
Website : http://www.aziziliow.com
Flickr : http://www.flickr.com/photos/aziziliow
Ym : mirchelp32
Msn : duke_webnet@hotmail.com
Mirc : #zero

Read Full Post »