Feeds:
Posts
Comments

Archive for May, 2009

Advertisements

Read Full Post »

Read Full Post »

ni ade sikit gambo-gambo lame aq masa berjinak-jinak dalam mIRC32 dulu. akhirnya dapat jugak gambo ni. tu pon secara tak sengaja kawan aq si kadok boleh send. apa pon maceh kadok. mungkin gambo-gambo yang ade pada aq dulu dah sampai mane bawak dia banjir. gambo-gambo ni dishot pada tahun 2000-2004 kalo tak silap lah. ni semua gambo gathering masa mIRC32 tengah hangat-hangat dulu. sekarang mane ade gathering-gathering lagi kan. kalau ada pon dah tak semeriah dulu. tapi ramai kawan-kawan aq dalam gambo ni hilang tah kemana sekarang aq pon tatau. mungkin ada yang dah kawin dan sebagainya… maklomlah dah lama dia orang tingalkan mIRC32 tu. tapi tak semua yang tingalkan mIRC32. ade lagi yang masih setia same mIRC32 termasuk aq dan yang sama waktu dengannya :P. jadi kepada kawan-kawan lame aq yang termasuk/terclick/tertengok blog aq ni kontex-kontex lah aq di talian(0166338819/Jijie) windu same ko orang semua weh!!!…(bila nak wat gathering lagi) 🙂

P/S: sorry kawan-kawan kerana gambo kurang memuaskan dan ayat aq agak terabo banyak. sebab aq tak pandai ngarang sebenonya 😛

Read Full Post »

Ramai orang mengutamakan kawan dari kekasih… Dan ada juga mengutamakan kawan kerana kekasih… Anda tergolong dari yang mana… Hadirnya seorang kekasih sejati sebagai pelengkap kehidupan dan mengisi kekosongan hati… Hadirnya kawan sebagai sahabat sejati… Berkongsi segala suka duka dan teman sepermainan dan belajar….

Antara kawan dan kekasih yang mana harus kupilih. Kawan pengubat kesunyian, Kekasih penyembuh kelukaan. Antara kawan dan kekasih yang mana harus didahulukan. Kawan tempat mengadu, Kekasih tempat bermadu. Antara kawan dan kekasih keduanya tak bisa kusisih. Kawan menghulurkan bantuan, Kekasih menghulurkan sokongan. Antara kawan dan kekasih keduanya aku harapkan. Kawan sekuntum senyuman, Kekasih sepenuh perhatian. Antara kawan dan kekasih bilakah akan kutemui. Kawan sejujur kata, Kekasih setulus setia.

Andai kawan itu kekasihku Andai kekasih itu kawanku Akan kuhadiahkan Sedalam lautan Setinggi kayangan kasih sayang tiada sempadan…

– Shot by Alil – Edit by Alil –

Read Full Post »

kawan???

nak makan kawan???

baik makan ikan haruan…

nak hentam kawan???

baik masuk sukan…

nak bohong kawan???

baik cakap dengan chipan…(bukan kawan aku si chipan)

nak ambil kesempatan dekat kawan???

fikir dulu masa yang kehadapan…

seronok ada kawan???

kadang-kadang pening kepala jugakan…

ramai kawan???

memang seronok la kan…

kawan potong jalan???

memang dah kot ditakdirkan…

silap-silap boleh makan bahu jalan…

kawan-kawan sialan???

lebih baek diabaikan…

kawan-kawan sesat jalan???

tolong, tak boleh abaikan…

kawan perempuan???

tak ada jawapan…

kawan baik?

bukannya senang nak cari kawan yang baik.
bukan senang juga nak menjadi kawan yang baik.

kawan yang baik tidak pernah mengumpat di belakang kawan baiknya.
kawan yang baik tidak pernah cemburu dengan kejayaan kawan baiknya.
sebaliknya kawan yang baiklah yang paling banyak membantu kawan baiknya untuk mencapai kejayaan.

kawan yang baik tak pernah mempengaruhi kawan baiknya untuk membuat perkara yang buruk dan sia-sia.
kawan yang baik adalah orang yang selalu menasihati kawan baik nya untuk berbuat kebaikan.

kawan yang baik adalah orang pertama yang akan dicari bila tiba masa sedih atau gembira.
kawan baik menjadi tempat kita meluahkan perasaan yang tak dapat diluahkan kepada kawan biasa.

kawan yang baik tak pernah memaksa kawan baiknya untuk sentiasa berada disisinya.
kawan yang baik tak pernah melarang kawan baiknya untuk berkawan dengan kawan yang baik.
kawan yang baik tak pernah cemburu jika kawan baiknya mempunyai ramai kawan baik, kerana kawan yang baik tahu apa yang paling baik untuk kawan baiknya.

kawan yang baik akan sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan kawan baiknya di dunia dan di akhirat di dalam doanya.

kita adalah kawan yang baik jika kita faham bahawa kawan baik kita bukanlah seorang yang sempurna.
kita adalah kawan yang baik jika kita menjadi kawan yang baik kepada kawan baik kita.

kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak menghargai kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan sentiasa menghargai kawan baiknya.

kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak memberitahu perkara yang baik kepada kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan selalu menyampaikan perkara yang baik kepada kawan baiknya.

kawan yang baik akan memanjangkan naskhah ini kepada kawan-kawannya, bukan kerana terpaksa, bukan kerana suka-suka, tetapi untuk dijadikan pedoman oleh kawan-kawannya supaya dapat menjadi kawan yang baik kepada kawan baiknya.

dan kalau kita hendak mendapat kawan baik yang baik, kita mestilah terlebih dahulu menjadi seorang kawan yang baik kepada kawan baik kita.

dan semoga kita menjadi kawan baik yang baik!

amin…

Read Full Post »

– Shot by Dayat – Edit by Jijie –

Read Full Post »

– Click by Lensa Melayu Photographer – Edit by Kekatu Wedding’s Photojournalist –

Read Full Post »

Older Posts »